Kongressen er foreningens øverste myndighed i alle anliggender, for så vidt at de ikke bringes til urafstemning.
Kongressen afholdes hvert tredje år. Næste kongres bliver torsdag den 27. november 2025.
Kongressen denne gang holdes på Svend Aukens Plads 11, 2300 København S, hvor Jordemoderforeningens sekretariat ligger.
Kongresberetningen
Hovedbestyrelsens seneste skriftlige beretning dækker hele kongresperioden 2022-2025.
På kongressen holdes den mundtlige kongresberetning, som dækker sidste del af perioden.
Begge beretninger sættes derefter til debat blandt de delegerede.
Espressoshorts om kongressens emner
Lyt til tre korte podcasts om de vigtigste emner på Jordemoderforeningens kongres
Jordemoderforeningens strategi
Jordemoderforeningens struktur
Til dig der er delegeret
Hvad handler en kongres om:
Læs her en kort guide til dig, som er delegeret.
Mødegodtgørelse og kørsel 2025
Kongressens dagsorden
Kongressens dagsorden er fastsat i Jordemoderforeningens vedtægter
- Valg af dirigent
- Godkendelse af kongressens forretningsorden
- Valg af to referenter
- Valg af stemmetællere
- Aflæggelse af hovedbestyrelsens beretning
- Forelæggelse og godkendelse af regnskab
- Indkomne forslag og fremtidigt virke
- Fremlæggelse og godkendelse af budget, herunder kontingent
- Valg af kritisk revisor
- Eventuelt
Vigtige datoer
2. oktober 2025 kl. 12.00
Frist for forslag fra medlemmer, kredse m.fl.
28. oktober 2025
Indkaldelse og foreløbig dagsorden sendes til de delegerede på mail samt offentliggøres i Jordemoderforeningens medier
6. november 2025
Frist for forslag fra Hovedbestyrelsen
Uge 46 2025
Kongresmaterialet bliver tilgængeligt for delegerede
26. november kl. 9.00
Frist for delegerede til at stille ændringsforslag til kongresforslagene
27. november 2025
Kongres
