At passe på dine data som medlem ligger Jordemoderforeningen meget på sinde. Vi tager som dataansvarlig din sikkerhed som registreret medlem alvorligt og behandler kun de oplysninger om dig, som er nødvendige for at varetage dit medlemskab.

Da Jordemoderforeningen er dataansvarlig for de oplysninger om dig, som vi behandler, er vi Ifølge lovgivningen forpligtede til at orientere dig om det følgende.

I forbindelse med dit medlemskab hos Jordemoderforeningen behandler vi følgende oplysninger om dig:

• Navn, CPR, medlemsnummer og oplysninger om dit fagforeningsmæssige tilhørsforhold.
  • De kontaktoplysninger du har oplyst os om, så som privatadresse, privattelefon og privat e-mail.
  • Oplysninger om dine ansættelsesforhold, herunder arbejdsstedsoplysninger, arbejdsmail, stillingsbetegnelser, eventuelle tillidshverv mv.
  • Hvis du modtager juridisk bistand i forbindelse med en konkret sag, kan vi derudover behandle personoplysninger om race eller etnisk oprindelse, dit helbred, straffedomme, lovovertrædelser eller seksuel orientering, hvis det er nødvendigt for at give dig den bistand, du som medlem er berettiget til.

Vi behandler dine personoplysninger for at kunne varetage dine interesser i alle henseender som medlem af en faglig organisation. Det gælder eksempelvis, når vi registrerer din betaling af kontingent, og når du benytter dig af vores medlemstilbud, f.eks. modtager rådgivning og bistand om dit ansættelsesforhold, modtager karriererådgivning, deltager i arrangementer og modtager de af vores nyhedsbreve, som du har tilmeldt dig. Herudover anvender vi i et begrænset omfang anonymiserede personoplysninger til statistik og analyseformål.

Som led i konkret sagsbehandling kan det være nødvendigt at videregive dine personoplysninger til andre, f.eks. domstolene, advokater eller offentlige myndigheder. Dette vil altid ske inden for rammerne af databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven.

De fleste oplysninger kommer fra dig selv, men enkelte oplysninger kan også komme fra fx sagkyndige i relation til en konkret sag.

De fleste af de oplysninger, som vi behandler om dig, kaldes almindelige oplysninger. Enkelte oplysninger, eksempelvis at du har et fagforeningsmæssigt tilhørsforhold, kaldes en følsom oplysning.

Retsgrundlaget for behandlingen af oplysningerne er dit frivillige medlemskab samt Persondataforordningens art. 6, stk. 1 (almindelige oplysninger) og art. 9, stk. 2 (følsomme oplysninger) samt Databeskyttelseslovens §§ 10, 11 og 12.

Dine rettigheder

Efter databeskyttelsesforordningens artikel 13 har du som registreret en række rettigheder, som vi er forpligtede til at oplyse dig om:

• Du kan få indsigt i de personoplysninger, som vi har registreret om dig, dog med visse lovbestemte undtagelser.
  • Du kan gøre indsigelse mod, at vi indsamler og behandler dine oplysninger.
  • Du kan kræve, at vi sletter eller retter oplysningerne, dog med visse lovbestemte undtagelser.
  • Du kan få udleveret de data, som du har givet til os, i et maskinlæsbart format eller få sendt dine data til en anden dataansvarlig.
  • Vi sletter løbende personoplysninger, når vi ikke længere har behov for at behandle dem til at opfylde et eller flere af de formål, vi har nævnt ovenfor.

Særligt for ikke-medlemmer

I særlige tilfælde behandler Jordemoderforeningen oplysninger om ikke-medlemmer. Det gælder i situationer, hvor overenskomsten forpligter os til det, eller vi har en retlig forpligtelse. Det kan være i relation til en tjenstlig sag eller i forbindelse med en lønforhandling.

Jordemoderforeningen opbevarer oplysningerne om ikke-medlemmer, så længe der er et sagligt formål med det.

Generelt

Når du besøger vores hjemmeside jordemoderforeningen.dk, behandler vi almindelige personoplysninger om dig. Formålet med vores behandling af dine personoplysninger er at kunne lave statistik, optimere hjemmesiderne og benytte huskefunktioner.

Vi behandler blandt andet følgende personoplysninger om dig:

• Din IP-adresse, som anvendes til statistiske formål og remarketing.
  • Dit operativsystem og browserversion, som anvendes til optimering af den fremtidige brugeroplevelse på hjemmesiden.
  • Dato og klokkeslæt for besøget på hjemmesiden, som udelukkende anvendes til statistiske formål.

Vi behandler dine personoplysninger på grundlag af databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, hvor den legitime interesse vi forfølger er at tilbyde dig en interessant hjemmeside, der fungerer optimalt.

Jordemoderforeningen er dataansvarlig, for de oplysninger, Jordemoderforeningen behandler om dig. Hvis du ønsker at benytte dig af en af dine ovenstående rettigheder eller har spørgsmål til Jordemoderforeningen’s behandling af dine data, kan du kontakte os på mail sek@jordemoderforenngen.dk eller på telefon-nummer +45 46953400.

Du kan læse nærmere i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder.

Du har ret til at klage til datatilsynet over behandlingen af dine data, hvis du ikke mener, at vi behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med den gældende lovgivning. Du kan kontakte Datatilsynet på mail dt@datatilsynet.dk eller på telefon +45 33193200.

Særligt for modtagere af vores nyhedsbrev

Hvis du modtagere vores nyhedsbrev, registrerer vi følgende for at optimere indholdet i nyhedsbrevet:

• Om du modtager nyhedsbrevet
  • Om du åbner nyhedsbrevet
  • Om du klikker på et link i nyhedsbrevet

Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke på vores hjemmeside.

Angiv venligst dit samtykke-ID og -dato, når du kontakter os angående dit samtykke.

Dit samtykke gælder for følgende domæner: jordemoderforeningen.dk

Din aktuelle tilstand: Tillad alle.

Dit samtykke-ID: eKOQVysuw9x2HkCwlR5g1hlTdXLRqqAUbPRYI4+jf77FGdzwiPwfeA==Dato for samtykke: torsdag den 8. september 2022 kl. 09.00.26 CEST

Ændring af dit samtykke  |  Træk dit samtykke tilbage

Nødvendig (1)

NavnUdbyderFormålUdløbType