Gruppe 3

Der kan i denne gruppe søges støtte til:

• Dataindsamling og/eller behandling i forbindelse med afslutning af master- eller kandidatspeciale

Ansøgningen vedlægges

• Ansøgningsskema
  • Projektbeskrivelse (maksimalt 1 side), hvoraf det fremgår, hvad der søges støtte til
  • Bekræftelse fra vejleder

Der bevilges maksimalt 5.000 kr.

Behandling af ansøgninger i gruppe 3

Ansøgningerne behandles af udviklingskonsulenten. Jordemoderforeningens formandskab afgør, hvilke ansøgninger, der kan imødekommes.

Ansøgningsfrist for gruppe 3

1. februar og 1. september (Indsendes elektronisk og i papir, se nedenfor).

Ansøgningen skal være Jordemoderforeningen i hænde inden kl. 12 den pågældende dato.

Generelt

Behov for vejledning i udfyldelse af ansøgningsskema kan indhentes hos Jordemoderforeningens forsknings- og udviklingskonsulent Anne-Mette Schroll, telefon 46 95 34 03 / ams@jordemoderforeningen.dk inden ansøgningsfristen.

Ansøgninger, der ikke imødekommes, vil være ledsaget af en overordnet begrundelse.

OBS

Mangelfuldt udfyldte ansøgninger vil ikke blive behandlet, hvorfor det opfordres til at læse vejledningen grundigt før indsendelse af ansøgning.

For Gruppe 3 gælder følgende:

Ansøgning inkl. bilag, budget mv. skal indsendes i ét eksemplar og i elektronisk pdf-format eller i word-format til Anne-Mette Schroll, ams@jordemoderforeningen.dk

Regler for udbetaling fra Forsknings- og Udviklingsbeholdning:

Jordemoderforeningen er overfor Skat oplysningspligtig vedr. alle udbetalinger af støtte fra Forsknings- og Udviklingsbeholdningen. Hvorvidt der skal betales skat af den ydede støtte, må den enkelte selv søge afklaret med det lokale skattevæsen

Såfremt ansøger har tilknytning til en forskningsinstitution, kan institutionens CVR-/SE-nummer og navn på en kontaktperson i bogholderiet oplyses. Bankens navn, registreringsnummer og kontonummer samt evt. internt referencenummer skal også oplyses. I tilfælde af udbetaling til en forskningskonto ved en institution, indrapporteres udbetalinger fra forskningsfonden ikke via cpr-nummer på ansøger, men via institutionens CVR-nummer.

Download et ansøgningsskema i word-format