Bachelorprisen

Jordemoderforeningen har siden 2011 hvert år uddelt tre bachelorpriser. Dertil uddeles hvert andet år en kandidatspecialepris, som i år uddeles for anden. Bachelorprisen er med til at hylde den viden, som nyuddannede har arbejdet hårdt på at generere.

Medlemmer af Jordemoderforeningen, som har afsluttet Jordemoderuddannelsen i 2022 kan søge bachelorprisen. Bachelorprisen tildeles til de tre opgaver der vurderes mest relevante, aktuelle, originale, praksisrelaterede og perspektiverende af bachelorpriskomiteen, som består af tre jordemødre, der repræsenterer jordemoderfaget bredt.

Med prisen følger en honorering på henholdsvis 8.000 kr., 3.000 kr. og 1.000 kr. Hvis du ønsker at ansøge, skal du udfylde ansøgningsskemaet og sende det sammen med en pdf-udgave af dit bachelorprojekt, til sek@jordemoderforeningen.dk senest den 1. august 2022.

Bachelorprisen er tidligere blevet uddelt på Jordemoderforeningens kongres eller medlemsmøde, men prisoverrækkelsen vil fremover få sit eget arrangement. Det skaber mulighed for at få bedst muligt fokus på den enkelte opgave.

Bachelorprisoverrækkelserne vil finde sted i slutningen af 2022. Bachelorprisvinderne vil blive direkte kontaktet i efteråret 2022, hvor detaljerne omkring prisoverrækkelsen vil blive aftalt.

Du finder ansøgningsskemaet her

Adgang for bachelorpriskomiteen