OK24: AC melder sig ud af forhandlingsaftalen med Forhandlingsfællesskabet

Jordemoderforeningens hovedorganisation Akademikerne (AC) har meddelt Forhandlingsfællesskabet, at man melder sig ud af den fælles forhandlingsaftale

OK21 var en forhandling i skyggen af Corona, og i perioden mellem OK21 og i dag har inflationen ramt alle hårdt.

Organisationerne i Forhandlingsfællesskabet har forskellige ønsker til, hvordan reallønstabet håndteres bedst, og nogle organisationer ønsker at bruge en del af lønmidlerne til andet end lønstigninger til alle.

Derfor kan det ikke lykkes denne gang at formulere et fælles lønkrav. Det betyder, at AC og Forhandlingsfællesskabet hver især går til forhandlingerne med det forslag, der passer bedst til den enkelte organisation og dens medlemmer.

Det er en samlet hovedorganisation, der ønsker at forhandle selv denne ene gang.

For yderligere oplysninger kontakt:

Anne-Marie Kjeldset, presseansvarlig på 21 76 64 04

Lis Munk, forkvinde, på 28 57 32 10