Bøger du kan vinde

Hvis du vil deltage i lodtrækningen om en bog, så skal du bare svare på et enkelt spørgsmål og skrive svaret til sek@jordemoderforeningen.dk senest mandag den 19. december klokken 12

Spørgsmålet er: På Jordemoderforeningens kongres i november 2022 blev det vedtaget, at foreningens politikere kan vælge, hvordan de vil tituleres: -formand, -forkvinde eller -forperson.

• Hvad har Lis Munk valgt som sin titel?

Svaret findes i en af artiklerne i dette nyhedsbrev.

Du er velkommen til også at skrive, hvis der er en af bøgerne, du særligt gerne vil vinde. Så forsøger vi at få ønskerne til at gå op.

Du skal være medlem af Jordemoderforeningen for at deltage i lodtrækningen.

Disse bøger kan du vinde:

Jordemoder. Profession, identitet og fortællinger. Redigeret af Katja Schrøder, Anna-Maja Rosbjerg Vilhelmsen og Marie Louise Mastrup Knudsen.

Akademiske Forlag

Bogen er en antologi til jordemødre og studerende skrevet af jordemødre og andre fagfolk. Den formulerer professionsforståelser og faglige ståsteder til nutidens og fremtidens jordemødre og er et aktuelt bidrag til den danske jordemoderprofessions udvikling med ambitionen om, at kvinder og familier fortsat får fødselshjælp i verdensklasse.

Mad på 20 minutter af Thomas Alcayaga

Lindhardt og Ringhof

I denne bog finder du både opskrifter, der tager 20 minutter fra start til slut, og opskrifter, der kræver en indsats i køkkenet i 20 minutter, og hvor komfuret klarer resten. Her er også en række basis-opskrifter, hvor du kan lave det meste i forvejen og få retten færdig på 20 minutter, og desuden forslag til, hvordan du kan trylle med dine rester.

Et livsværk Af Rachel Cusk

Forlaget Vinter

I ’Et livsværk’ beskriver forfatteren sine oplevelser med at blive mor – på godt og ondt. Fra de sidste måneder af graviditeten til datteren er et år gammel. Vi får indblik i en slags dagbog fra fronten; en usentimental, dramatisk og smertelig ærlig fortælling om at sige farvel til søvn, personlig frihed, om hårdt arbejde og afgrundsdyb kærlighed.

Franciska af Agnete Braad

Politikens Forlag

Franciska er en exo-fiktion om en kompromisløs kvindes usædvanlige liv og kamp for at blive kunstner. Agnete Braad fortæller historien om en talentfuld ung kvinde, der i 1917 forlader sit velstillede barndomshjem i Åbenrå for at følge undervisning hos tidens dygtigste malere i de europæiske storbyer.