Få økonomisk støtte til at komme med på NJF

I Jordemoderforeningen håber vi selvfølgelig, at du skal med på den nordiske jordemoderkongres i foråret 2025. Derfor åbner Jordemoderforeningen nu op for en ekstraordinær NJF-pulje, som du kan søge, hvis du ønsker økonomisk tilskud til din deltagelse.

Den ekstraordinære pulje kan søges af to forskellige grupper:

• Ønsker du at deltage på kongressen som almindelig deltager, kan du søge som ‘deltager’.
  • Deltager du på kongressen med en præsentation, poster, workshop eller lignende, kan du søge som ‘deltager med præsentation’.

Deltager:

I denne gruppe uddeles der 65 støtteportioner af 3.000 kr.
Du kan søge støtte, hvis du er aktivt medlem af Jordemoderforeningen.
I fordelingen af støttemidler vil der blive lagt vægt på at støtte såvel jordemødre på fødeafdelingerne som i alle øvrige afkroge af jordemoderfaget, ligesom der vil blive taget hensyn til en geografisk fordeling af midlerne. Når disse hensyn er taget, vil den endelige udvælgelse ske, baseret på lodtrækning.

Deltager med præsentation:
Regner du med at deltage på kongressen med en mundtlig præsentation, poster, workshop eller lignende, kan du som aktivt medlem af Jordemoderforeningen søge om at få dækket hele kongressens early bird gebyr på 4.300 kr.
Der uddeles 30 støtteportioner i denne gruppe.
For at kunne søge støtte, skal du have indsendt et abstrakt til kongressen.
Vi kan desværre ikke tildele støtten, hvis ikke dit abstrakt bliver antaget.
Det er kun muligt at søge gennem denne gruppe til én jordemoder pr. projekt, der er indsendt abstract på. Eventuelt øvrige deltagere fra projektet er velkomne til at søge puljen ‘deltager’.

Priser
Kongresgebyret er på 4.300 dkr., hvis du booker inden 1. februar 2025. Derefter 4.900 dkr. frem til 1. maj 2025. Er du sent ude (altså tilmelder dig efter 1. maj 2025), er prisen 5.300 dkr.

Gruppe 2 på pause
Jordemoderforeningen ønsker at støtte så mange jordemødre som muligt i at kunne deltage på NJF-kongressen. Dele af midlerne til denne særpulje kommer fra Forsknings- og udviklingsbeholdningens gruppe 2-pulje. Det vil derfor ikke være muligt at søge støtte til andre projekter gennem denne pulje i november 2024 samt februar og maj 2025.

Hvornår og hvor kan der søges:

I midten af oktober 2024 vil der blive åbnet for NJF-puljen. Mere information herom følger.

Ansøgningsfrist: 15. november 2024