Medlemsfordele

Jordemoderforeningen er en lille forening, så der er store muligheder for indflydelse. Fx består kredsbestyrelserne af tillidsrepræsentanterne fra de enkelte arbejdspladser samt to medlemmer valgt direkte på generalforsamlingen. Du har dermed kort vej til bestyrelsen i din kreds og videre til hovedbestyrelse og formandskab.

Derudover er der en lang række andre gode grunde til, hvorfor det godt kan betale sig at være medlem af Jordemoderforeningen. Nogle af dem, kan du læse om her.

Rådgivning

Jordemoderforeningen tilbyder i samarbejde med Din Sundhedsfaglige A-kasse en række samtaler med fokus på karriere og jobsøgning og din sundhed og trivsel.

Fagklubber og faglige netværk

Jordemoderforeningen faciliterer en række netværk og Facebookgrupper for specifikke medlemsgrupper

Læs om netværk

Læs om Facebookgrupper

Gratis adgang til Arbejdermuseet

Som medlem af Jordemoderforeningen får du, din sambo/ægtefælle og hjemmeboende børn gratis adgang til Arbejdermuseet. Du skal blot vise dokumentation for at du er medlem.

Læs mere om Arbejdermuseet

Kurser og Jordemoderkaffe

Jordemoderforeningen udbyder kurser, temadage, webinarer m.v. målrettet foreningens medlemmer.
Læs om kurser m.v.
Du kan også se eller lytte til Jordemoderkaffe, hvor aktuelle emner tages op.
Læs om Jordemoderkaffe

Jordemoderen – Tidsskrift for Jordemødre

Som medlem af Jordemoderforeningen får du ’Jordemoderen – Tidsskrift for Jordemødre’. Tidsskriftet skriver om alt det, som er væsentligt for jordemødre.

Penge tilbage i skat

Du får skattefradrag for dit kontingent til Jordemoderforeningen. Vi indberetter dit kontingent til Skat, så du behøver ikke at foretage dig noget.
Du kan maksimalt få fradrag for 6.000 kroner årligt til fagforeninger. Hvis du er pensionist, er kontingentet ikke fradragsberettiget, medmindre du får tjenestemandspension, er på efterløn eller har
Læs om reglerne for fradrag på Skat.dk

Forbrugsforeningen

Som medlem af Jordemoderforeningen kan du melde dig ind i Forbrugsforeningen og opnå rabatter på dine køb