Mentorordning

Ny leder eller leder in spe

Er du ny leder eller drømmer du om at blive leder, har Jordemoderforeningens lederkreds et tilbud til dig.

Som ny leder står du med en masse udfordringer, som det kan være svært at forberede sig på. Mange har et ønske om, at ville udvikle fagligheden, at gøre noget ved arbejdsmiljøet, og forbedre forholdene for familierne. Men måske, som virkeligheden er i dag, vil rammen der skal arbejdes ud fra, og som er et vilkår, sætte dig under pres og udfordre dine ønsker og drømme. Ligesom overgangen fra kollega til leder helt naturligt er en udfordring på det mere personlige plan.
Til dette kan du hente hjælp fra en mentor, som formidles via Jordemoderforeningen.

Eller går du med drømmen om at blive leder, men ikke er helt afklaret og måske er usikker på om du har nok på cv’et til at søge en lederstilling, har du mulighed for at få “før-leder-forløb” med en af mentor. Her kan du indgå som mentee med fokus på om ledelse er noget for dig. Hvad kræver det, hvilke udfordringer er det er der osv. Alt sammen for at blive afklaret og gerne stå bedre rustet, når du søger og får det første lederjob. Så går du med en “leder i maven”, så er dette måske noget for dig.

Alle mentorer er nuværende eller tidligere ledere, og vi bestræber os på altid at have mentorer fra alle regioner og ledere fra forskellige niveauer og med forskellige kompetencer. Mentorerne stiller sig frivilligt til rådighed.

Det fungerer med et forløb på et år med i alt 4 møder mellem mentor og mentee. Du kan se mere om ordningen her på siden, og har du spørgsmål til ordningen eller er interesseret i at gøre brug af tilbuddet, så kontakt sekretariatet