Lis Munk er genvalgt som formand for Jordemoderforeningen

Lis Munk er genvalgt som foreningens formand for de næste fire år. Lis blev valgt uden modkandidater. Fristen for at stille op til posten var mandag den 5. april klokken 16.

- Jeg er glad og stolt over at skulle fortsætte det arbejde, som vi har sat i gang. De seneste måneder har der været vigtige dagsordener som kvalitet, arbejdsmiljø og vilkår samt kampen for ligeløn, som vi har arbejdet med. Det fortsætter vi med, og samtidig tager vi fat på at gøre vores politiske strategi, som kongressen vedtog i efteråret 2020, til virkelighed. Der er et arbejde, jeg glæder mig ekstra meget til, fordi det kommer til at involvere mange jordemødre og i sidste ende giver et løft til jordemødrene, vi håber, siger Lis Munk.

Mette Rotesan er foreningens næstformand.

- Jeg glæder mig over at skulle fortsætte samarbejdet med Lis. Vi er et relativt nyt formandskab og der er allerede sket en masse i den tid, vi har arbejdet sammen. Jeg oplever, at vi har et godt makkerskab, siger Mette Rotesan.

Om Lis Munk

Lis Munk er uddannet jordemoder i 1991 og har en Master i Health Informatics.

Hun har arbejdet på flere fødesteder på Sjælland, i Jylland og været ansat som udviklingsjordemoder på Hvidovre Hospital. Lis Munk har tidligere været ansat i Jordemoderforeningen som udviklingskonsulent samt som sekretariatschef og siden som jordemoderfaglig konsulent i den svenske paraplyorganisation for blandt andre jordemødre.

Lis Munk blev valgt som formand for Jordemoderforeningen første gang i juni 2019, hvor hun afløste Lillian Bondo, der gik af mellem to valgperioder.

Lis Munk er 55 år gammel.