Jordemoderkaffe med Dansk Jordemoderfagligt Selskab

Afholdt den 13. september kl. 10-11

Katja Schrøder og Mie de Wolff, hhv. tidligere og nuværende formand for Dansk Jordemoderfagligt Selskab, fortæller om selskabet. Hvad er nået, hvad er planerne, hvordan er samarbejdet med Jordemoderforeningen. Lis Munk, formand for Jordemoderforeningen, deltager som samtalepartner.

Se talken  (video)

Lyt til talken (lydfil)

Jordemoderkaffe: Forstår din løn – tjener en poder mere end en jordemoder?

Afholdt den 26. august kl. 13-14

Forhandlingschef Klaus Groth-Andersen fortælle om løn fra forskellige vinkler. Hvordan udvikler din løn sig over årene? Hvordan er det nu med pension af de forskellige løndele? Hvad skal du specielt skal holde øje med på lønsedlen? Kan det bedre betale sig at tage timelønsarbejde som poder?

Mette Rotesan, næstformand og tidligere tillidsrepræsentant, deltager som samtalepartner

Se talken (video)

Lyt til talken (lydfil)

Jordemoderkaffe: Med Franka Cadée, præsident for den intermationale sammenslutning af jordemødre

Afholdt den 16. august 2021 kl. 13.00-14.00

Lis Munk har fået den store fornøjelse af invitere Franka Cadée, præsident for den internationale sammenslutning af jordemødre, til Jordemoderkaffe.

Lis Munk og Franka Cadee vil over kaffen tale om, hvilke udfordringer jordemoderorganisationer står over for i disse år. Internationalt oplever flere organisationer udfordringer med at samle forskellige grene af jordemoderprofessionen under et flag - en udfordring der også er aktuel i Jordemoderforeningen. Se med og bliv klogere på, hvordan vi laver en Jordemoderforening, der kan gribe og favne alle medlemmer.

Se talken (video)

Hør talken (lydfil)

Jordemoderkaffe: Jordemoderkonflikten på Færøerne

Afholdt den 23. juni kl. 11-12

Annika Hoydal, formand for den færøske jordemoderforening, fortæller om jordemoderkonflikten på færøerne i 2018. Lis Munk, formand for Jordemoderforeningen, deltager som samtalepartner.

Se talken (video)

Lyt til talken (lydfil)

Jordemoderkaffe om ligeløn, den tidligere lønkommission, sammenligning af løn og meget andet

Afholdt den 15. juni kl. 10-11

Lise Johansen, direktør i Kvinderådet, taler om ligeløn, den tidligere lønkommission, EU-regler for ligeløn, lønstrukturer og sammenligning af løn. Lis Munk, formand for Jordemoderforeningen, deltager som samtalepartner.

Se talken  (video)